Endret: 20 okt 2016     Opprettet: 6 jan 2016

2015-10

I mai ba vi om tilbakemeldinger fra dere på ny TV- og Internettløsning. Styret har gått gjennom disse og tatt opp problemstillingene med Get.

1. Ny funksjonalitet på Get Box II

Get vil snart starte utrulling av en programvareoppdatering for Get Box II. Det siste vi har fått av informasjon er at dette vil skje puljevis i oktober og november.

Oppdateringen vil etter planen inneholde følgende ny funksjonalitet:

  • 7 dagers ukesarkiv fra ca. 30 populære kanaler Start forfra Brukerprofil som gir anbefalinger på TV-program og filmer Karaoke Fjernkontroll med GET tv-app (bruk mobil/nettbrett som fjernkontroll) «Swosh» (Finn innholdet med Get-app og send det over til Get Box II)

2. Trådløs forbindelse til Get Box Mikro

Etter at Get Box II er oppdatert vil arbeidet med Get Box Mikro starte.

Når Mikro er oppdatert vil funksjonen med trådløs overføring av TV fra GB2 til Mikro lanseres. Get kan dessverre ikke gi oss et mer konkret tidsperspektiv for dette.

3. Kanalvalg

Grunnpakken inneholder 20 valgfrie kanaler. De av beboerne som ikke får valgt kanaler via Min Side på get.no må kontakte Get for å få tilsendt et kanalvalgskjema.

4. Kanalliste

Noen har etterspurt en oversikt over hvilke kanaler som ligger hvor. En komplett oversikt over dette er vedlagt. I følge Get er det sjelden større endringer i denne listen.

5. Favorittlister

Favorittlistefunksjonen oppleves som dårligere enn den vi hadde med Canal Digital. Get er klar over svakhetene og vil jobbe med å få på plass et enklere oppsett for å velge favorittlister over kanaler.

6. Flytting/omregistrering av kundeforhold

Beboere som flytter inn eller ut må registrere sin flytting her:

https://www.get.no/v3/kundeservice/kontakt-oss/flytting

eller kontakte Get kundeservice.

Fibermodem og alle mottakere er Gets eiendom og må leveres tilbake til Get ved salg av andel med mindre annet avtales med ny andelseier.

7. Get kundeservice

Noen har opplevd lange ventetider på telefon til Get kundeservice. Get kan ikke gi oss detaljert statistikk på ventetid, men sier at det er mer trykk på ettermiddag/kveld enn på dagtid. Ventetider på 25-30 minutter hører til sjeldenhetene, men kan dessverre oppstå. Muligheten for å bli ringt tilbake (callback) skrus av og på ut fra hvor mange som allerede har valgt å bli ringt opp, og før stengetid for å rekke å ringe alle kunder tilbake før kundesenteret stenger.

Åpningstider, telefonnummer, forhandleroversikt, brukerveiledninger m.m. finnes her:

https://www.get.no/v3/kundeservice/kontakt-oss

8. Trådløst nettverk

Enkelte opplever problemer med kvaliteten på det trådløse nettverket som er innebygd i fibermodemet. Dette kan blant annet komme av plasseringen av modemet og forstyrrelser fra andre nærliggende nett.

Det er mulig å koble til egen trådløs router til utgang 4 på fibermodemet med en standard nettverkskabel på samme måte som man koblet tilsvarende utstyr til det gamle kabelmodemet fra Canal Digital. Man må imidlertid kontakte Get kundeservice for å få aktivert «bridge mode» for at dette skal fungere optimalt

Når den nye programvaren til Get Box II blir lansert er hensikten at Get Box II kan brukes som aksesspunkt for trådløst nettverk. Dette kan forbedre ytelsen på nettverket. Det vil komme nærmere informasjon om fremgangsmåte når dette lanseres.